ISBN 978-9926-427-43-6
Godina izdanja: Decembar, 2018.
Prodajna cijena 12,00 €
Popust

Šefik HUSAGIĆ: DJECA SUNCA I CVIJEĆA

‒ recenzija romana  –

Roman Djeca sunca i cvijeća otkriva nam jedan svijet neobičan do nivoa začuđujućeg, zanimljiv, lijep i smislen svijet; svijet koji ima svoje zakone, pravila ponašanja, običaje, svoje draži, teškoće i probleme; svijet u kojem vlada red, sloga; svijet uzajamnog razumijevanja i pomaganja; svijet koji postoji pred našim, ljudskim, očima, a opet ga slabo poznajemo, nedovoljno da bismo ga razumjeli, poštovali, da bismo od njega učili, jer imamo šta naučiti: svijet pčela.

Šefik Husagić je romanom Djeca sunca i cvijeća stvorio roman kakvog u našoj književnosti nema, kakvog nema uopće u književnosti za mlade, kakvog nema ni u književnosti za odrasle, a kakav je potreban i jednoj i drugoj. To je, na primjeru pčela, roman o odrastanju, upoznavanju života, otkrivanju njegove vrijednosti, ljepote i smisla, o otkrivanju njegovih tajni, o problemima, teškoćama i opasnostima (često i po život) i o načinu na koji se treba i može s njima nositi i u svijetu ljudi.

Roman Djeca sunca i cvijeća je istovremeno  djelo koje nudi zanimljivu radnju i čita se kao neka vrsta pustolovnog štiva i djelo koje će nam dati naučnu istinu o životu pčela, pisanu i stručno i umjetničkim postupkom koji podrazumijeva (i koristi) osjećanja, rafleksije (koje su u izvjesnom smislu koliko pouka toliko i životna filozofija) opažanje detalja iz stvarnog života i uzlete mašte, opise prirode, zanimljive i uzbudljive događaje - sve ono bez čega nema književnog djela.

Na jasan, lijep i nenametljiv način Šefik Husagić, koristeći vlastito pčelarsko iskustvo, uvodi nas u jedan fascinantan svijet, kojim je opčinjen, po mnogo čemu svijet na kojeg bi se ljudi trebalo ugledati kako bi vlastiti svijet učinili ljepšim i dostojnijim poštovanja. Čini to ne koristeći se idealizacijom, bajkovitošću ili dovođenjem u ravan ljudi i životinjskog svijeta, na šta smo navikli u klasičnim djelima iz literature za djecu i filmske animacije, poput „Knjige o Džungli“, „Bambija“ i drugih, nego piše roman u kojem, opisujući život pčela od njihova rođenja do kraja kratkotrajnog, ali lijepog i smislom ispunjenog života, pri čemu su likovi pčele koje u pčelinjem društvu imaju određenu ulogu, pokazuje koliko je zapravo njihov životni tok sličan sa životnim tokom ljudi od njihova rođenja, preko odrastanja i sazrijevanja do kraja života, u kojem ima uspona i padova, tuge i radosti, neispunjenih želja i neostvarenih snova, nerealnih ambicija, laži i zavisti. Likovi su nosioci mana i vrlina koje upravljaju njihovim životom i postupcima.

Odnosima koji vladaju u svijetu pčela, u kojem su složnost, poznavanje svoga mjesta i uloge, razumijevanje, osjećanje potpune pripadnosti zajednici... uvjeti za opstanak, uprkos nepredvidivim opasnostima, uz to što otkriva suštinu toga svijeta i način na koji postaje, postoji i funkcionira, Šefik Husagić pokazuje kakav bi, zapravo, trebalo biti ljudski svijet.

Roman Djeca sunca i cvijeća će, nesumnjivo, biti zanimljivo štivo mladim čitaocima, i ne samo njima, kao što je bio i Husagićev prethodni roman Ernin svrako, koji opisuje neobično prijateljstvo između djevojčice i ptice koju je spasila, a zasnovan je na istinitom događaju, stoga ga iskreno i rado preporučujem za objavljivanje.

Zejćir Hasić, književnik

Trenutno nema recenzija za ovaj proizvod.