Bosanske filmske naracije
Stranica 144,
broširani povez
Promatrajući tranzicijske procese razvoja bosanskohercegovačkoga filma iz insajderske perspektive, Nedžad Ibrahimović analizira na koji način ti filmovi konstruiraju sliku bosanskog društva, reflektiraju nacionalnu ideologiju/e ili državotvornu težnju, u kojoj mjeri robuju kulturalnim općim mjestima, zapadnim klišejima ili našim malim, lokalnim mitovima. Pri tom Ibrahimović o bosanskohercegovačkom filmu piše zanimljivim polemičkim diskursom, koji iz „tvrde“ teorije skače u kritiku, a iz nje u društvenu polemiku, bez puritanske želje da se ladice teorije, kritike i novinarstva čvrsto odvoje. Ibrahimović piše o bosanskim filmovcima, ima o njima čvrst i polemičan stav, a taj stav zanimljivo je štivo čak i onda – a to je često – kad se s njim ne slažemo.
Drugi dio knjige svojevrsno je postrojavanje filmske mrtve armije, jer govori o kinematografiji koje više nema, i to ne o njenom zlatnom dobu (to ne bi bilo novo), nego o njezinoj terminalnoj jeseni, u vrijeme kad u njoj glavnu riječ vodi jedna generacija koja ni ne zna da je čeka skora emigracija, te u doba kad su njene mlade nade autori koji unutar te kinematografije neće imati vremena narasti.
Jurica Pavičić